About Me

My photo
ampang, selangor, Malaysia

01 November 2012

ronasutra oh ronasutra

hari ni tetibe ase nak update tentang produk bru yg baru aku pakai..haha (berlagak!) :p
bukan ape, selame ni kalau pakai bedak compact, x sampai brape jam,dah jadi kelabu muke sbb bedak dah bercampur dgn muke berminyak T-T
selame cuti sem sebulan lebih ni..nak keje malas..lagipun kalau keje,sape nak buat hantaran aku + dgn malas nak keje sbb dah name nye cuti, mkn tido je lah :p
sambil2 berOnline je, tersurvey lah tentang bedak loose powder ronasutra ni..survey2 testermoni kebanyakkan nye kate bedak ni ok..so kerane pengaruh besar yg berlaku, aku pun mencari2 ler bedak ni keesokkan hari nye! pantas dan deras! sebaik sebelah umah ni dah de shopping complex! sebelah umah ok! jalan kaki seminit je dh sampai! alangkah bahagie nye ase..nak beli pape hanye sebelah umah je..(berlagak lagi)..huwa2

dannnnnnn.....
tadaaaaaaaaa....(aku amek code HONEY, sedar sendiri kulit x brape nak cerah an)..haha

tadi 1st time pakai, mule2 pakai nampak mcm pakai bedak bese je, tp lepas dlm 20minit dh nampak perubahan nye sbb bedak tu bercampur dgn minyak muke kan..nampak licin dan kesan parut pun x nampak..haha..yg best lagi ie tahan lame!
mule2 pakai igt xde perubahan, smpai lah pakcik aku sorg ni tego kate muke aku len..aku pk sbb bedak tebal ke ape, rupe nye die tnye pakai produk ape,kulit nampak licin je..parut2 jerawat pun xnampak dah..n yg best die kate, mcm x pakai bedak..makne nye natural lah tu..hehe.. suke3!

bedak ni ade care nak pakai:
1. biase nye org sapu je pakai span je..
2. cara aku, letak sikit pelembab muke atas tapak tangan, cubit sikit bedak ronasutra ni atas tapak tgn n mix well..sapu kat muke n lepas tu sapu bedak ronasutra ni pakai brush pulak..

tp ade bende yg aku x suke pasal bedak ni sbb die senang kene tiup angin..ye r dh name pun loose powder an..nak mekap ke mesti de kesan2 bedak kene baju lah..tp senang je nak ilangkan nye..tepuk2 je..dasar pemalas aku ni..huhu..

promote2! 
sebelum mekap

lepas mekap gune ronasutra + pixy cket.. :p


* hurmmmm..meningkat ler kos sare diri aku pasni kene renew beli kalau abes :p



No comments: