About Me

06 October 2009

meNjadi rEmaja yg MENARIK

Uit!

mEnjadi seorg yg menarik akan m'buatkan semua org d'sekeLiLing berase sLese n m'nyukai kite..
tips2 ni aku dpt dr sUmber2 n ianya mmg amat d'perLukan oleh sorg remaje tuk jd sorg yg Lebih menarik.hehe..

1) sentiase senyum
senyum mrupakan aset bharge tuk diri kita.seseorg leh jatuh cinta or
dsayangi ramai dsebabkan senyumannyer.kata org senyum tu umpama 1 sedekah..ngeee..btuL r tu kan?? hehe

2) banyak memberi
org ramai sgt nyukai seseorg yg suka memberi samada dlm bentuk wang,hadiah atau pun pertolongan..xde sesiape yg suke pade seseorg yg hanye mementingkan diri sendiri..oleh itu,belajar lah untuk saling memberi..

3) berikan pujian
manusia gemarkan pujian. Jadi ape saLahnye jika kite memberi sedikit pujian. kata2 pujian akan membuatkan seseorg itu ase d'hargai..percayalah bahawe dgn membuat org len bahagie,kita juge akan ase bahagie..

4) bersikap positif
jika kita m'hadapi krisis atau bertengkar dgn sesiape,jgn r simpan prasaan benci dlm ati. pilihlah untuk berkawan dgn nya dan elak drpd bermusuh dgn nye dlm tempoh mase yg sgt lame..dendam yg ade dlm ati akan m'buatkan kita b'pikiran negatif bkn dgn itu sje,ia akan m'buat kita menjadi sorg yg pemarah,panas baran n wat org sekeliling kita ase kurang senang dgn sikap kita termasuklah org terdekat kita.untuk m'jadi seorg yg menarik,bersedia untuk m'buang sikap tersebut satu persatu..dan bersikap lah positif,jgn r asyik ikot paler n berpikiran negatif..

5) pandai berkawan
ini adalah paling penting untuk menjadi seorg remaje yg menarik!
jgn pilih dgn sesiape sje untuk berkawan. jge ati setiap org n anggap bahawe semua kawan2 kita adalah PENTING! untuk kita..Layan org dgn baek.bergaul dgn sesiapa sahaja kerane ianya akan wat kita bijak untuk nyesuaikan diri dgn semua org..

tips2 ni penting tuk kita kLu kita ase nak diri kita dihargai n sentiase ase selese n menarik d'dpn sume org..tips2 ni sume aku pakai..hehe


nyOmpreng

2 comments:

princess jasmin said...

antara kawan dengan teman(bf) siapa dulu akan kamo selamatkan bila mereka dalam situasi yang sama tempat yang same dan amat memerlukan kamo pada masa yang same juga

aku_syeera said...

what ever..maLas nak pk